Share |

ΠΑΡΙΣΗΣ: "Πρώτη προτεραιότητα ο πολιτισμός"

Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΑΜΕΡΛΑΝΩΝ

γράφει ο Σπύρος Αλεβιζόπουλος και μας θυμίζει:

Αργοστόλι, 23 Νοεμβρίου 2007
Γραφείο Τύπου Δήμου Αργοστολίου

ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ
ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

H Κεφαλονιά, και ιδιαίτερα η πρωτεύουσά της, το Αργοστόλι, χαρακτηρίζονται από πλούσια πολιτιστική παράδοση.
Ο Επτανησιακός Πολιτισμός είχε ως κύρια εστία του το Αργοστόλι, το οποίο φέτος γιορτάζει τα 250 χρόνια της καθιέρωσής του ως πρωτεύουσα της Κεφαλονιάς. Η πόλη μας, αλλά και ολόκληρη η Κεφαλονιά έχασαν την ιστορική πολιτιστική αρχιτεκτονική τους συνέχεια τον Αύγουστο του 1953, εξ αιτίας των καταστροφικών σεισμών.
Χάθηκε η αρχιτεκτονική παρακαταθήκη χρόνων, αλλά και η δημόσια και δημοτική υποδομή που εξυπηρετούσε ποικίλες δραστηριότητες κοινωνικού χαρακτήρα.
Με πολλούς αγώνες η κοινωνία και οι διάφορες κατά καιρούς πολιτικές εκφράσεις της, αποκατέστησαν μέρος του χαμένου θησαυρού. Όμως υπολείπεται ακόμα δρόμος.
Σήμερα ένα σημαντικότατο κτίριο της πόλης του Αργοστολίου, το κτίριο που στέγαζε μέχρι τώρα το υποκατάστημα της Τράπεζας της Ελλάδος, εκποιείται από την ιδιοκτήτρια Τράπεζα.

Το κτίριο αυτό είναι ιδιαίτερου αρχιτεκτονικού κάλλους, έχει κηρυχθεί διατηρητέο, κοσμεί το Αργοστόλι και δεσπόζει στο ιστορικό του κέντρο.
Ο Δήμος Αργοστολίου θέλει το κτίσμα αυτό να περιέλθει στην κυριότητά του και για το σκοπό αυτό, θα καταθέσει οικονομική προσφορά στο μέτρο των δυνατοτήτων του.
Στόχος του είναι να χρησιμοποιήσει -εφ’ όσον του κατακυρωθεί- το εν λόγω οίκημα για Δημοτική Πινακοθήκη επωνύμων Κεφαλλήνων καλλιτεχνών.
Ήδη, διαθέτει τη συλλογή Στέρη και ενδιαφέρεται για γλυπτά του Κεφαλονίτη Γερασίμου Σκλάβου, καθώς και άλλων καλλιτεχνών.

Πεποίθηση μας είναι ότι, οι χώροι πολιτισμού αναδεικνύουν τη φυσιογνωμία κάθε τόπου, ισχυροποιούν την ταυτότητά του και συμβάλλουν στην ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος του, εφ’ όσον αυτοί είναι διακριτοί, επώνυμοι και υψηλής ποιότητας.
Επειδή η πρόθεση του Δήμου Αργοστολίου είναι σε αυτήν την κατεύθυνση και λαμβανομένου υπ’ όψιν ότι, στην επιλογή της Τράπεζας της Ελλάδας όπως ανακοινώθηκε θα συνεκτιμηθεί και η «προτεινόμενη χρήση σεβασμού της ιστορίας και αρχιτεκτονικής ιδιαιτερότητας του κτιρίου», συντασσόμαστε θερμά στην κατακύρωσή του στο Δήμο Αργοστολίου.

Εμείς οι άνθρωποι που υπηρετήσαμε και υπηρετούμε την πολιτική ζωή του τόπου από διάφορες θέσεις, πιστεύουμε ότι αυτό αποτελεί χρέος της Τράπεζας και εκπλήρωση και της κοινωνικής της αποστολής απέναντι σε μια κοινωνία που καταστράφηκε, ανασυντάχθηκε και θέλει να βρει το σίγουρο βηματισμό της στηριζόμενη σε διαχρονικές αξίες πολιτισμού .

Επισημαίνουμε δε ότι η Κεφαλονίτικη κοινωνία απέδωσε εξαιρετικά κέρδη στην Τράπεζα της Ελλάδας με το μεταναστευτικό και ναυτιλιακό συνάλλαγμα της, που την κατέτασσε για δεκαετίες στις υψηλότερες θέσεις των πελατών της.

Θα είναι λοιπόν το καλύτερο δώρο στα 250α γενέθλια του Αργοστολίου και θα εγγυηθεί ένα λαμπρό πολιτιστικό μέλλον στους αυριανούς δημότες και φιλοξενούμενούς του.

Ακολουθούν οι υπογραφές των:

Σπύρος Λουκάτος, Δρ. Ιστορίας
Γεώργιος Μεταλληνός, Καθ. Πανεπιστημίου
Φώτης Παυλάτος, λογοτέχνης - γιατρός
Ρίτα Τσιντήλη Βλησμά, λογοτέχνης
Βαρβάρα Γεωργοπούλου, Καθ. Πανεπιστημίου
Ιωάννης-Αναστάσιος Μεταξάς, Καθ. Πανεπιστημίου
Ζολιώ Λαδά-Βαρβαρέσου, λογοτέχνης - συμβολαιογράφος
Γεράσιμος Σωτ. Γαλανός, λογοτέχνης – υπεύθυνος πολιτιστικών Α/θμιας
Ευρυδίκη Λειβαδά-Ντούκα, συγγραφέας - εκδότης
Δημήτρης Τσαούσης, Καθ. Πανεπιστημίου
Χρήστος Τζάκος, δικηγόρος – ιστορικός ερευνητής
Παναγιώτης Νικητέας, λογοτέχνης
Λάμπρος Σιμάτος, υπεύθυνος πολιτιστικών Β/θμιας
Ιωάννα Γερουλάνου
Γεράσιμος Μ. Βλάχος, επ. δικηγόρος - ερευνητής
Κώστας Ευαγγελάτος, εικαστικός – θεωρητικός τέχνης
Εύα Γασπαράτου, δημοσιογράφος
Ερνέστος Τζαννάτος, Καθ. Πανεπιστημίου
Ντιάνα Αντωνακάτου, ζωγράφος
Εύα Διβάρη, ζωγράφος
Μιχάλης Πολίτης, ζωγράφος
Τάκης Κατσουλίδης, ζωγράφος - χαράκτης
Δημήτρης Δασκαλόπουλος, ποιητής - βιβλιογράφος
Γεώργιος Γερουλάνος
Λάζαρος Κολώνας, Επίτιμος Γεν. Δ/ντής Αρχαιολογίας
Λένα Παπάζογλου, Προϊσταμένη συλλογής Εθν. Αρχαιολογικού Μουσείου
Ελισάβετ Βάλβη, Γλύπτρια
Σπύρος Ιωάν. Σολωμός
Τόνια Νικολαϊδη, Χαράκτρια
Μάρω Κερσιώτη, Κεραμίστρια
Γεώργιος Γεωργιάδης, Γλύπτης
Σταύρος Χατζηϊωάννου, ζωγράφος
Αρμακόλας, γλύπτης
Άγγελος Παναγιωτίδης, γλύπτης
Τέση Σπηλιώτη, ζωγράφος – γκαλερίστα
Έφη Σπηλιώτη, εικαστικός
Ισμήνη Μπονάτσου, ζωγράφος
Θόδωρος Μαραγκός, σκηνοθέτης
Νεοκλής Σαρρής, Καθ. Πανεπιστημίου
Μιχάλης Παπαδάκης, Γλύπτης, τέως Πρόεδρος ΕΕΤΕ
Ζωή Αλαφούζου, Χαράκτρια
Ρένα Ανούση, χαράκτρια-ζωγράφος
Αμφιλόχιος Καμίτσης, αγιογράφος
Πέννυ Πολυζωπούλου, Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών
Δημήτριος Παπαχρήστος, συγγραφέας
Μαίρη Κουκουλέ, ερευνήτρια – συγγραφέας
Γιάννης Κουκουλές, φιλόλογος – συγγραφέας
Μαργαρίτα Μπονάτσου, φιλόλογος – μεταφράστρια
Αίγλη Αντωνοπούλου, διακοσμήτρια
Μαίρη Καλλιγά-Σπαθαρά, Αρχαιολόγος – Μουσειολόγος
Ευάγγελος Κουζούνης, ζωγράφος
Αλέξανδρος Χαιρετάκης, ζωγράφος
Γιώργος Αγγελόπουλος, γλύπτης
Χρήστος Σαρακατσάνος, ζωγράφος
Θανάσης Καστανιώτης, εκδότης
Βασίλης Βασιλικός, συγγραφέας
Αντώνης Χρυσοστομίδης, δημοσιογράφος
Θόδωρος Στεφανόπουλος, συγγραφέας
Άρης Λασκαράτος, εκδότης
Αγγελική Κορκού, Καθηγήτρια Καλλιτεχνικών- Ζωγράφος
Τζένη Μαρκάκη, χαράκτρια
Εύα Αθανασίου, εικαστικός καλλιτέχνης
Μαργαρίτα Πλέσσα
Λάμπρος Χρήστου, γλύπτης
Χρήστος Σουλάρης, ζωγράφος
Παρασκευάς Ασβεστάς, ζωγράφος
Γιάννα Γραμματοπούλου, γκαλερίστα
Χρήστος Θεοφίλης, ζωγράφος
Αντώνης Απέργης
Εύα Μεά, ζωγράφος, Πρόεδρος ΕΕΤΕ, τ. βουλευτής
Κώστας Παπαδάτος
Έφη Παπασπύρου-Καραδημητρίου, Δ/ντρια Εθνικού Ιστορικού Μουσείου
Ιφιγένεια Βογιαντή, Επιστημονικός συνεργάτης Ε.Ι.Μ.
Άννα Κάντζια, Επιστημονικός συνεργάτης Ε.Ι.Μ.
Αγγέλα Βιδάλη, Επιστημονικός συνεργάτης Ε.Ι.Μ.
Άννα Μαρκοπούλου, Δρ. επιστημών της Εκπαίδευσης Παν. Σορβόνης
Χρήστος Καρράς, ζωγράφος
Γιάννης Μπανιάς, βουλευτής
Περικλής Κοροβέσης, βουλευτής

ART IN GREECE   (ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ)

Που είναι όλοι αυτοί οι καλλιτέχνες και άνθρωποι του πνεύματος σήμερα;
Που είναι να υποστηρίξουν την υπογραφή τους.
Το κτίριο όπως λένε είναι ιδιαίτερου αρχιτεκτονικού κάλλους, έχει κηρυχθεί διατηρητέο, κοσμεί το Αργοστόλι και δεσπόζει στο ιστορικό του κέντρο.

Υπάρχουν σήμερα κεφαλονίτες που λένε, ότι «δεν είναι διατηρητέο».
Τι ψέμα.

Ο Ηλίας Μπεριάτος τον Ιανουάριο του 2008, στην κοπή πίτας του Ιδρύματος Κεφαλονιάς και Ιθάκης (ΙΚΙ) είχε πει στην ομιλία του..
(…)Ο μόνος χαρακτηρισμός ως διατηρητέων ορισμένων δημόσιων - κοινωφελών κτιρίων (και επίσης κάποιων ιδιωτικών), έγινε με πρωτοβουλία του ΥΠΕΧΩΔΕ το έτος 2000 όταν σε πρώτη φάση προτάθηκαν για διατηρητέα 18 κτίρια, τα οποία θεσμοθετήθηκαν με απόφαση του ΓΓ ΥΠΕΧΩΔΕ (ΦΕΚ 402/Δ/31-5-01).
Στα 18 διατηρητέα της πιο πάνω απόφασης περιλαμβάνονται: α). Στο ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ, η οικία Κοσμετάτου, το κτίριο της Φιλαρμονικής Σχολής, το κτίριο του Ιδρύματος Π. Φωκά - Κοσμετάτου, το κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδος, ο Οίκος Ευγηρίας, το Δικαστικό Μέγαρο, το κτίριο της Κεφαλονίτικης Εταιρείας «Καλλιτεχνική Αναζήτηση», η Κοργιαλένειος Βιβλιοθήκη, η οικία Καρζωνάκη, η Εθνική Τράπεζα, το κτίριο της Γεωργικής Σχολής.
β) Στο ΛΗΞΟΥΡΙ, το κτίριο του Παπά-Μπασιά, η Ιακωβάτειος βιβλιοθήκη,
γ) Στα ΧΑΒΡΙΑΤΑ, η Βίλλα Τσιτσέλη.
δ) Στην ΑΓΙΑ ΕΥΦΗΜΙΑ, η οικία Γεράσιμου Μακρή, δύο κτίρια επί της παραλιακής οδού
ε) Στο ΛΙΒΑΔΙ, το κτίριο των Φυλακών.
Ειδικά στο Βαθύ Ιθάκης έχουν χαρακτηριστεί μαζικά εξήντα έξι (66) κτίρια με το ίδιο Διάταγμα (το Α. Τρίτση) που καθόριζε τους όρους δόμησης ((29-10-1982). Σημειώνεται την Ελλάδα της μεταπολίτευσης, και με βάση τη νομοθεσία που στηρίζεται στο άρθρο 24 του Συντάγματος, υπάρχουν πάνω από δέκα χιλιάδες (10.000) διατηρητέα κτίσματα αρμοδιότητας ΥΠΕΧΩΔΕ. (….)

Τι άλλο να γράψουμε;

Α, θα συμπληρώσω τα εξής..
Μπράβο ρε μεγάλε, σούζα τους έχεις βάλει όλους.
Ακόμα και τους καλλιτέχνες που υπέγραψαν τότε να γίνει το κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδος Πινακοθήκη.
Θα μείνεις στην ιστορία.
Έχουμε τρελαθεί όλοι

Χρόνια πολλά και καλή τύχη
Γεια σας.

 

ΣΗΜ."Ι": Και αυτός ο πίνακας είναι του Γερ. Στέρη (μα, τέτοιες σαχλαμάρες θα βάζανε στο δημαρχείο; Ευτυχώς, ο νέος δήμαρχος και οι Ταμερλάνιοι συνεργάτες του μας έσωσαν).

Από το άρθρο του Αλεβιζόπουλου, λογοκρίναμε τις ...μ@λ@κίες που γράφει για μας.